Chat with us, powered by LiveChat

Graf Zeppelin w przelocie dookoła świata

Zeppelin dookoła świata

2 lipca 1900 roku nowy i niezwykły rozdział w lotnictwie rozpoczął się dziewiczym rejsem sterowca, a miał on miejsce we Friedrichshafen nad Jeziorem Bodeńskim w Niemczech. Latająca maszyna „Graf Zeppelin” została tak nazwana na cześć hrabiego Ferdynanda von Zeppelina, który zaprojektował i zbudował pierwszy, w pełni funkcjonalny sterowiec.

Zeppelin dookoła świata
Zeppelin dookoła świata

Dookoła świata

Przelot dookoła świata w 1929 roku był największym sukcesem w historii podróży Zeppelinami. Ten niezwykły lot odbył się w kilku etapach i trwał od 1 sierpnia do 4 września 1929 roku, a na trasie liczonej jako dookoła globu Graf Zeppelin podróżował na wschód.

Z uwagi na sponsora wyprawy, podróż sterowca Grafa Zeppelina miała zacząć się w Stanach Zjednoczonych, w Lakehurs, niedaleko Nowego Jorku. Wybrano kierunek wschodni, ponieważ odpowiednio dla tego przelotu wiały korzystniejsze wiatry. W swojej podróży dookoła świata LZ127 ruszając z Lakehurs miał także konieczne postoje. Nastąpiły one we Friedrichshafen, Tokio i w Los Angeles, a lądowanie ponownie w miejscu startu, w Lakehurst w Stanach Zjednoczonych.

1 sierpnia sterowiec wyruszył z bazy w Friedrichshafen w Niemczech do Lakehurst. Na miejscu znalazł się już 4 sierpnia. Oficjalny start wyprawy dookoła świata nastąpił 7 sierpnia 1929 roku. Powrót do Lakehurs nastąpił w dniu 29. sierpnia, a w domu, we Friedrichshafen Graf Zeppelin znalazł się 4. września.

Z względu na bazę w Niemczech Graf Zeppelin miał do przebycia znacznie dłuższą trasę niż „tylko” dookoła ziemi. Musiał on bowiem najpierw przelecieć Atlantyk do Lakehurst. Dopiero stamtąd ruszył dookoła świata, a później wrócić do bazy w Niemczech.

Po 35 dniach podróży, pokonując w 6 etapach 49 618 kilometrów, dowódca – Hugo Eckener bezpiecznie doleciał na miejsce luksusową maszyną.
„Graf Zeppelin” został uziemiony w bazie w Niemczech.

Zeppelin dookoła świata

Zeppelin dookoła świata

Relacja z wydarzenia

Umowę gwarantującą wyłączne prawa do prowadzenia relacji uzyskał amerykański wydawca William Randolph Hearst. Obejmowała ona relację ze startu, cały przelot, aż do lądowania w Lakehurst . Stało się tak dzięki finansowemu wsparciu przedsięwzięcia przez firmę Williama Randolph Hearst .

Dziennikarze i zegarki

Lady Grace Drummond-Hay była pasażerką podczas tej spektakularnej podróży LZ 127. Jako dziennikarka imperium medialnego Hearst, pisała codzienne artykuły na temat poszczególnych etapów tego wydarzenia. Ta światowa kobieta miała na nadgarstku zegarek z automatycznym naciągiem firmy Harwood. Wówczas był to super nowoczesny i unikatowy wyrób.

Zegarki Zeppelin
Zegarki Zeppelin

W dzisiejszych czasach wybrałaby zapewne któryś z zegarków z szerokiej oferty firmy Zeppelin.
– czy mogłoby być inaczej?

Sukces sterowców?

Komercyjne loty transatlantyckie zostały uruchomione w 1930 roku, a stało się to pomimo globalnego kryzysu gospodarczego i konkurencji ze strony samolotów. Do do 1936 roku liczba pasażerów przewożonych przez „Hrabiego Zeppelina” między Europą a Ameryką rosła z roku na rok.

Graf Zeppelin
Graf Ferdynand von Zeppelin

Zegarki Zeppelin

Zegarki marki Zeppelin w swojej stylistyce i nazewnictwie odwołują się do niezwykle ciekawej postaci jaką był Hrabia Zeppelin, jego sterowców i historii związanej z przelotami tych wyjątkowych latających maszyn.

Dzięki współczesnym zegarkom marki Zeppelin mogliśmy też poznać historię powyższego wydarzenia.

Władysław Meller
inspirację i część ilustracji zaczerpnięto z materiałów marki Fortis

Oferta zegarków Zeppelin w naszym sklepie internetowym: Marka Zeppelin