Zegarki modowe (fashion)

Zegarki modowe (fashion) zagościły już na stałe w zegarmistrzowskim światku. Co ważne one swych nazw i rynkowej rozpoznawalności  wcale nie wywodzą z tradycyjnego zegarmistrzostwa.

Pochodzenie zegarków modowych zdradza przyjęte z języka angielskiego określanie – fashion (moda).

Okazuje się, że w obecnych czasach znajomość i rozpoznawalność marki, a co za tym równolegle idzie, zaufanie do produktu jest bardzo znaczące. Dzięki temu miejsce na rynku, które do niedawno zajmowały mało znane, lub wręcz nieznane marki typowo zegarkowe, dziś zostało zajęte przez wyroby z doskonałymi nazwami.

Trzeba też zaznaczyć, że doskonałość nazwy, czyli jej pierwotna jednoznaczna rozpoznawalność, nie wywodzi się wcale z branży zegarkowej. Oznaczone nią towary, można spotkać zwykle w bardzo szerokim asortymencie rodzajowym produktów.

Zegarki takie, w naturalny sposób są zwykle powiązane z firmami odzieżowymi, i są w żargonie branżowym nazywane „modowymi” lub „produktami typu fashion”.

Należy zauważyć, że jest regułą, iż marki, które mają wysokie uznanie na rynku konsumentów produkują wyższej jakości czasomierze. Zegarki modowe nie aspirują do porównywania ich z wyższej jakości wyrobami tradycyjnych producentów branżowych, szczególnie z produktami szwajcarskich, niemieckich, czy japońskich firm zegarkowych. Dzieje się tak mimo bardzo wysokiej pozycji innych produktów danej marki,.

Analizując pozycję firm modowych na rynku, musimy pamiętać, że o handlowym powodzeniu produktu. Nie tylko w tej grupie potencjalnych konsumentów, decydują w największym stopniu atrakcyjność wzorów i nazwa wyrobu.

W dłuższej perspektywie czasowej o utrzymaniu zdobytej pozycji decyduje także jakość techniczna wykonania (trwałość wyrobu), oraz organizacja serwisu producenta.

Wyświetlanie 1–32 z 664 wyników

1 2 3 4 19 20 21