1 2 3 4 7 8 9

Zegarki Longines

Longines logo

Szwajcarska marka i producent zegarków Longines jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych firm na rynku zegarkowych wytwórców, a zegarki Longines od wielu już lat goszczą na nadgarstkach użytkowników czasomierzy.
Co ważne, także w Polsce możemy spotkać tak wiekowe – przedwojenne i powojenne, jak i kilkudziesięcioletnie, czy stosunkowo młode zegarki marki Longines.

Longines w Polsce obecnym jest!

Marka Longines w swojej aktywności promocyjnej odwołuje się do hasła „Elegance is an Attitude” – który to slogan możemy przetłumaczyć jako: „Elegancja to postawa”.
Tak, jak szerokie jest grono ambasadorów marki, jak szerokie jest spektrum aktywności marki, tak szeroka jest także oferta czasomierzy, które podzielone są na następujące linie wzornicze:

Wśród modeli o charakterze sportowym należy wymienić linie:

Agassiz, Conquest, Conquest Classic, Heritage Diver, Heritage Military, Heritage Avigation, Heritage Technical Milestones, HydroConquest,

Zegarki klasyczne skupione są w liniach:

Flagship, Heritage Classic, La Grande Classique de Longines, La Grande Classique de Longines Tonneau, Longines DolceVita, Longines Evidenza, Longines Equestrain Pocket Watch, Longines Lyre, Longines Mini, Longines PrimaLuna, Longines Symphonette, The Longines Elegant Collection, The Longines Master Collection, The Longines Saint-Imier Collection, The Longines Equestrian Collection, Presence

Baner Longines

W tym miejscu można byłoby po raz kolejny opisywać historię firmy Longines, ale szkoda się powtarzać – informacji na  temat historii powstania, rozwoju, zmian własnościowych firmy Longines jest pod dostatkiem w różnych źródłach. My pewnie też kilka słów na ten temat dodamy, ale dokonamy tego… w wolnej chwili 🙂

To, o czym my chcemy tutaj pisać to filozofia i dziedziny aktywności marki Longines.

Tak, jak wskazywaliśmy filozofię marki odzwierciedla slogan reklamowy: „Elegance is an Attitude” – „Elegancja to postawa”.  Zgodnie z takim rozumieniem słowa „Elegancja” firma Longines kieruje się nie tylko ogólną aparycją, co zwraca uwagę na postawę i aktywność swoich przyjaciół.

Wokół nas znajdziemy wiele osób, które się z takim hasłem utożsamiają. Część z nich tworzy liczne grono ambasadorów marki Longines.
Wśród tych najlepiej rozpoznawalnych u  nas w Polsce są na pewno: Kate Winslet, Stafanie Graf i Andre Agassi. Warto jednak znać wszystkich ambasadorów marki (na rok 2018), którymi są aktorki i aktorzy, modelki i artyści, sportowcy od dyscyplin zimowych, jazdy konnej i gimnastyki.

Zgodnie z listą i formą przedstawienia przez markę Longines jej ambasadorami są:

Aaron Kwok Fu Shin
Tancerz, piosenkarz i aktor – niezwykle utalentowany Aaron Kwok, to jeden z najpopularniejszych artystów współczesnych w Azji. Reprezentuje on także wartości marki Longines od 2005 roku.

Aishwarya Rai Bachchan
Ta indyjska piękność jest twarzą szwajcarskiej marki Longines od 1999 roku. Przez wiele osób jest uważana za jedną z najpiękniejszych kobiet na świecie. Jest też modelką i aktorką.

Andre Agassi
Jeden z najbardziej utalentowanych tenisistów swoich czasów. Jako ambasador marki Longines łączy hojność i elegancję z działalnością charytatywną.

Chi Ling Lin
Chi Ling Lin jest przepiękną aktorką i modelką, która już od kilku lat dodaje uroku i świeżości marce Longines.

Eddie Peng
Eddie Peng (Yuyan Peng) jest Ambasadorem Elegancji Longines od 2014 roku. Jego wrodzona klasa, wygląd i charyzma są idealną inkarnacją wartości Longines.

Giulia Steingruber
Wielobojowa mistrzyni Europy, szwajcarska gimnastyczka Giulia Steingruber została ambasadorem elegancji Longines w 2014 roku.

Ingeborga Dapkunaite
Naturalnie elegancka, utalentowana litewska aktorka Ingeborga Dapkunaite od 2005 roku jako ambasador elegancji poświęca swój urok i wdzięk firmie Longines.

Jane Richard
Pełna pasji i wytrwałości Szwajcarka, miłośniczka sportów konnych i kobieta jeździec – Jane Richard, reprezentuje elegancję Longines od 2003 roku.

Kate Winslet
Jedna z najbardziej znanych i lubianych aktorek na świecie. Jest laureatką Oscara. Dołączyła do rodziny Longines w 2010 roku.

Mikaela Shiffrin
Utalentowana amerykańska narciarka alpejska Mikaela Shiffrin dołączyła do rodziny Longines w 2014 roku.

Simon Baker
Australijski aktor uosabia podstawowe wartości Longines i doskonale podkreśla hasło „Elegancja to postawa”. Jest ambasadorem firmy Longines jako arbiter elegancji od 2012 roku.

Stefanie Graf
Jedna z najbardziej utalentowanych, najlepiej rozpoznawalnych postaci kobiecego tenisa Stefanie Graf dzieli się z Longines zamiłowaniem do doskonałości, profesjonalizmu i elegancji, oraz poświęca się swojej fundacji „Dzieci dla jutra”.

Kohei Uchimura
Jest przez wiele osób uznawany za najlepszego gimnastyka wszechczasów. Japoński przedstawiciel gimnastyki artystycznej dołączył do prestiżowej rodziny Ambasadorów Elegancji Longines.

Arina i Dina Averina
Te utalentowane i eleganckie dziewczyny – młodzi sportowcy doskonale ucieleśniają motto Longines „Elegance is a Attitude”.  Rosyjskie gimnastyki rytmiczne Arina i Dina Averina stają się najmłodszymi Ambasadorami Elegancji Longines.

Zhao Liying
Uwielbiana przez publiczność za jej ładny wygląd i godne podziwu umiejętności aktorskie Zhao Liying pomimo swojego młodego wieku ma już imponującą listę sukcesów. Ta bardzo utalentowana aktorka dołączyła do rodziny Longines na 185-lecie zegarkowej marki – w roku 2017.

Aktywności marki Longines

Marka Longines przez całą swoją historię była i jest chronometrażystą niektórych zawodów sportowych. W muzeum marki Longines możemy podziwiać zestawy mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych urządzeń do pomiaru czasu. Były one używane w czasie najważniejszych, tak letnich, jak i zimowych, lądowych, wodnych i powietrznych zawodów sportowych.

Longines aktualnie jest zaangażowany w sporty alpejskie, oraz zawody konne. Z tego powodu firma Longines jest chronometrażystą najważniejszych zawodów narciarskich, oraz skoków przez przeszkody, a niezależnie od tego przez wiele lat była także chronometrażystą tenisowego turnieju Roland Garros.

Duży prestiż przynosi firmie przez wiele lat realizowana współpraca z organizatorami turnieju tenisowego Rolanda Garrosa – jednej z czterech rozgrywek tworzących tenisowego Wielkiego  Szlema. W trakcie tego turnieju odbywa się także, organizowane przez firmę Longines szkolenie i specjalny turniej dla młodych adeptów tenisa.

Jednym z najbardziej spektakularnych wydarzeń związanych z historią firmy Longines jest lot Charlesa Lindbergha i jego zegarek. Był to pierwszy, nieprzerywany lot transatlantycki z Nowego Jorku do Paryża, podczas którego do nawigacji pilot używał właśnie czasomierza firmy Longines. Zegarek ten, jak i całe niewątpliwie wyjątkowe wydarzenie stały się inspiracją do stworzenie jednego  z modeli w specjalnej sportowej kolekcji tego producenta.

Kilka słów o zegarkach Longines

Czasomierze firmy Longines kojarzą się z elegancją, klasyką, z nieskazitelnym gustem. Jednym z atutów firmy, dla którego produkty tej marki nie jednokrotnie były nagradzane na różnego rodzaju wystawach, było stosowanie innowacji tak technicznych w mechanizmach jak i estetycznych we wzornictwie.

Modelami czasomierzy, które były i są jednoznacznie rozpoznawalne jako marka Longines są na pewno zegarki z linii La Grande Classiques. W tej kolekcji znajdziemy zegarki cienkie, bardzo cienkie i najcieńsze z seryjnie dziś produkowanych czasomierzy. Niewątpliwie te modele mają swój znaczący udział w kształtowaniu wizerunku dzisiejszej firmy.

Za linie, które zdobyły szerokie uznanie klientów i znawców czasomierzy, linie które na zawsze wpisały się w życiorys marki zdecydowanie można uznać także:  DolceVita, Master Collection i Conquest.