Marka Aerowatch jest postrzegana jako szwajcarski producent bardzo klasycznych i tylko mechanicznych zegarków. Dzieje się tak, mimo tego, że firma w swojej ofercie posiada także modele czasomierzy z mechanizmem kwarcowym.
Klasyka, klasyka i elegancja, elegancja i doskonała jakość wydają się być mottem działania dla właścicieli marki Aerowatch. Swoimi wyrobami firma ta udowadnia, że nawet klasyczne propozycje mogą zyskać zupełnie nową odsłonę – wystarczy odrobina wyobraźni i pasji.
Wyjątkowe zegarki, które znalazły się w kolekcji tej marki wykorzystują wszystkie atuty płynące z doświadczenia rynkowego marki i jej właścicieli. Z doświadczeniem łączy się także wysoka jakość wykończenia każdego z elementów zegarka, która bez problemu dostrzegalna jest gołym okiem.
Kolekcja marki Aerowatch zebrana jest w następujące linie wzornicze zegarków: Heritage Slim, Hommage 1910, Idylle, Lepines, Les Grandes Classiques, New Lady, Pendentifs, Renaissance, Savonnettes, Sensual, Streamline, 1942.
Początków istnienia marki Aerowatch można doszukiwać się w dniu 21 stycznia 1910, kiedy to biznesmen Jacob Gutmann, dyrektor firmy Gutmann & Cie – Federal Watch & Co. zarejestrował znak towarowy “Montres Aero” (ang. Aero Watch) i pod tą marką rozpoczął produkcję zegarków kieszonkowych w La Chaux-de-Fonds. Jacob Gutmann, zafascynowany możliwościami jakie stwarzało rozwijające się lotnictwo zarejestrowanym znakiem towarowym chciał zwrócić uwagę na rekordy lotnicze w roku 1910 osiągane przez pilotów.
To właśnie wtedy (7 stycznia) Hubert Latham osiągnął pułap 1000 metrów lecąc samolotem w Mourmelon, we Francji. Od 10 do 20 stycznia w Los Angeles francuski pilot Louis Paulhan poprawił rekord wysokości i osiągnął 1209 metrów, a w połowie roku (14 czerwca) w Ameryce pobity został rekord wysokości – poprzeczka została ustawiona na poziomie 1335 metrów.
Ponadto wybór nazwy wskazywał też międzynarodowe ambicje marki Aerowatch. Odniesienie do lotnictwa związane było z planowaną ekspansją na cały świat, a takie możliwości dawał właśnie rozwój tego rodzaju transportu towarów i ludzi.
Okres zbliżającej się I Wojny Światowej nie sprzyjał rozwojowi biznesu w segmencie dóbr luksusowych, ale dzięki sukcesowi ultra płaskiego zegarka kieszonkowego rodzinna manufaktura przetrwała te trudności.
Przez kilka kolejnych lat po Pierwszej Wojnie Świwtowej siedzibą firmy była miejscowość Fleurier, skąd w maju 1935 manufakturę przeniesiono do Neuchatel. W tym czasie Aerowatch rozpoczął eksport zegarków do 15 krajów.
Znaczącym dla firmy był rok 1942, kiedy to manufakturę przejął Maxime Crevoisier. Nowy właściciel ugruntował przekonanie, że Aerowatch to specjalista w produkcji zegarków kieszonkowych (które stanowiły większą część kolekcji), oraz szerokiego asortymentu dewizek. W 1959 roku, po śmierci ojca, manufakturę przejął syn Georges Crevoiser, który za cel obrał sobie produkowanie zegarków o niepowtarzalnym wzornictwie i z zastosowaniem ciekawych rozwiązań mechanicznych. Kierunek okazał się o tyle słuszny, że George Crevoiserowi udało się rozwinąć eksport do 30 krajów świata zlokalizowanych na różnych kontynentach. Mimo tak szerokiej rozpoznawalności firma wciąż pozostawała rodzinną manufakturą.
Po 46 latach prowadzenia firmy, w 2001 roku Georges Crevoisier przeszedł na emeryturę przekazując firmę w ręce Denisa Bolzli. Nowy właściciel zachowuje początkowe idee i tradycje założycieli firmy. W chwili przejścia na emeryturę, Crevoisier zdecydował się sprzedać firmę szwajcarskiemu biznesmenowi, członkowi zarządu FHS (Federacja Szwajcarskiego Przemysłu Zegarmistrzowskiego), związanemu z branżą od ponad 20 lat, Denisowi Bolzli, który przyjął sobie za cel kreowanie nowoczesnego zegarmistrzostwa i wprowadzenie firmy w XXI w.
W 2001 roku Aerowatch przeniósł się do małego miasteczka Le Noirmont, w górach Jura, gdzie rozpoczęły się prace nad nową koncepcją rynkową. W prace nad nową kolekcją zaangażowane zostały dzieci właściciela firmy: Adeline, Fred-Eric oraz Jean-Sebastiena, którzy obecnie z ojcem – w dalszym ciągu członkiem zarządu FHS (Szwajcarska Federacja Przemysłu Zegarmistrzowskiego) wspólnie zarządzają firmą wykorzystując tradycje zegarmistrzowskiego rękodzieła i stylistyki zegarków kieszonkowych dawnych lat.
W hołdzie Maximowi Crevoisier, który przejął firmę w 1942 roku, Aerowatch zaprezentował nową kolekcję zegarków naręcznych zainspirowanych zabytkowymi modelami kieszonkowymi i nazwał ją 1942.
Sukces nowych kolekcji pozwolił w 2008 r. przenieść firmę Aerowatch S.A. do nowego, luksusowego, zbudowanego w roku 1896 domu w Saignelegier. Jest to punkt zwrotny w historii firmy, która przez cały czas swojej obecności na zegarkowym rynku stawia na jakość i świetną reputacje swoich wyrobów.
Obecnie zegarki Aerowatch cechuje bezkompromisowa dbałość o szczegóły i jakość wykonania oraz niepowtarzalny, charakterystyczny design.
Przez kolejne lata istnienia firma koncentrowała się na unikalnym, niszowym wzornictwie kopert i bransolet. Manufaktura Aerowatch skupiała się też na produkcji krótkich serii zegarków na zamówienie (private label) a swoje zegarki wyposażała głównie w najwyższej jakości, sprawdzone mechanizmy. W zegarkach ze starszego okresu, które dostępne są na rynku kolekcjonerskim na tarczy logo pisane jest osobno (Aero Watch) i często opatrzone grafiką samolotu i ewentualnie nazwą miasta Neuchâtel.
Wyświetlanie 1–32 z 63 wyników
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
Edycja limitowana w liczbie 52 sztuk.
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
24h
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.