1 2

Zegarki Aerowatch

Marka Aerowatch jest postrzegana jako szwajcarski producent bardzo klasycznych i tylko mechanicznych zegarków. Dzieje się tak, mimo tego, że firma w swojej ofercie posiada także modele czasomierzy z mechanizmem kwarcowym.

Klasyka, klasyka i elegancja, elegancja i doskonała jakość wydają się być mottem działania dla właścicieli marki Aerowatch. Swoimi wyrobami firma ta udowadnia, że nawet klasyczne propozycje mogą zyskać zupełnie nową odsłonę – wystarczy odrobina wyobraźni i pasji.

Wyjątkowe zegarki, które znalazły się w kolekcji tej marki wykorzystują wszystkie atuty płynące z doświadczenia rynkowego marki i jej właścicieli. Z doświadczeniem łączy się także wysoka jakość wykończenia każdego z elementów zegarka, która bez problemu dostrzegalna jest gołym okiem.
Kolekcja marki Aerowatch zebrana jest w następujące linie wzornicze zegarków: Heritage Slim, Hommage 1910, Idylle, Lepines, Les Grandes Classiques, New Lady, Pendentifs, Renaissance, Savonnettes, Sensual, Streamline, 1942.

Historia marki

Początków istnienia marki Aerowatch można doszukiwać się w dniu 21 stycznia 1910, kiedy to biznesmen Jacob Gutmann, dyrektor firmy Gutmann & Cie – Federal Watch & Co. zarejestrował znak towarowy „Montres Aero” (ang. Aero Watch)  i pod tą marką rozpoczął produkcję zegarków kieszonkowych w La Chaux-de-Fonds. Jacob Gutmann, zafascynowany możliwościami jakie stwarzało rozwijające się lotnictwo zarejestrowanym znakiem towarowym chciał zwrócić uwagę na rekordy lotnicze w roku 1910 osiągane przez pilotów.

To właśnie wtedy (7 stycznia) Hubert Latham osiągnął pułap 1000 metrów lecąc samolotem w Mourmelon, we Francji. Od 10 do 20 stycznia w Los Angeles francuski pilot Louis Paulhan poprawił rekord wysokości  i osiągnął  1209 metrów, a w połowie roku (14 czerwca) w Ameryce pobity został rekord wysokości – poprzeczka została ustawiona na poziomie 1335 metrów.

Ponadto wybór nazwy wskazywał też międzynarodowe ambicje marki Aerowatch. Odniesienie do lotnictwa związane było z planowaną ekspansją na cały świat, a takie możliwości dawał właśnie rozwój tego rodzaju transportu towarów i ludzi.

Okres zbliżającej się I Wojny Światowej nie sprzyjał rozwojowi biznesu w segmencie dóbr luksusowych, ale dzięki sukcesowi ultra płaskiego zegarka kieszonkowego rodzinna manufaktura przetrwała te trudności.

Przez kilka kolejnych lat po Pierwszej Wojnie Świwtowej siedzibą firmy była miejscowość Fleurier, skąd w maju 1935 manufakturę przeniesiono do Neuchatel. W tym czasie  Aerowatch rozpoczął eksport zegarków do 15 krajów.

Znaczącym dla firmy był rok 1942, kiedy to manufakturę przejął Maxime Crevoisier. Nowy właściciel ugruntował przekonanie, że Aerowatch to specjalista w produkcji zegarków kieszonkowych (które stanowiły większą część kolekcji), oraz szerokiego asortymentu dewizek. W 1959 roku, po śmierci ojca, manufakturę przejął syn Georges Crevoiser, który za cel obrał sobie produkowanie zegarków o niepowtarzalnym wzornictwie i z zastosowaniem ciekawych rozwiązań mechanicznych. Kierunek okazał się o tyle słuszny, że George Crevoiserowi udało się rozwinąć eksport do 30 krajów świata zlokalizowanych na różnych kontynentach. Mimo tak szerokiej rozpoznawalności firma wciąż pozostawała rodzinną manufakturą.

Marka w XXI wieku

Po 46 latach prowadzenia firmy, w 2001 roku Georges Crevoisier przeszedł na emeryturę przekazując firmę w ręce Denisa Bolzli. Nowy właściciel zachowuje początkowe idee i tradycje założycieli firmy.  W chwili przejścia na emeryturę, Crevoisier zdecydował się sprzedać firmę szwajcarskiemu biznesmenowi, członkowi zarządu FHS (Federacja Szwajcarskiego Przemysłu Zegarmistrzowskiego), związanemu z branżą od ponad 20 lat, Denisowi Bolzli, który przyjął sobie za cel kreowanie nowoczesnego zegarmistrzostwa i wprowadzenie firmy w XXI w.

Z Neuchatel do Le Noirmont

W 2001 roku Aerowatch przeniósł się do małego miasteczka Le Noirmont,  w górach Jura, gdzie rozpoczęły się prace nad nową koncepcją rynkową. W prace nad nową kolekcją zaangażowane zostały dzieci właściciela firmy: Adeline, Fred-Eric oraz Jean-Sebastiena, którzy obecnie z ojcem – w dalszym ciągu członkiem zarządu FHS (Szwajcarska Federacja Przemysłu Zegarmistrzowskiego) wspólnie zarządzają firmą wykorzystując tradycje zegarmistrzowskiego rękodzieła i stylistyki zegarków kieszonkowych dawnych lat.

W hołdzie Maximowi Crevoisier, który przejął firmę w 1942 roku, Aerowatch zaprezentował nową kolekcję zegarków naręcznych zainspirowanych zabytkowymi modelami  kieszonkowymi i nazwał ją 1942.

Z Le Noirmont do Saignelegier

Sukces nowych kolekcji pozwolił w 2008 r. przenieść firmę Aerowatch S.A. do nowego, luksusowego, zbudowanego w roku 1896 domu w Saignelegier. Jest to punkt zwrotny w historii firmy, która przez cały czas swojej obecności na zegarkowym rynku stawia na jakość i świetną reputacje swoich wyrobów.

Obecnie zegarki Aerowatch cechuje bezkompromisowa dbałość o szczegóły i jakość wykonania oraz niepowtarzalny, charakterystyczny design.

Przez kolejne lata istnienia firma koncentrowała się na unikalnym, niszowym wzornictwie kopert i bransolet. Manufaktura Aerowatch skupiała się też na produkcji krótkich serii zegarków na zamówienie (private label) a swoje zegarki wyposażała głównie w najwyższej jakości, sprawdzone mechanizmy. W zegarkach ze starszego okresu, które dostępne są na rynku kolekcjonerskim na tarczy logo pisane jest osobno (Aero Watch) i często opatrzone grafiką samolotu i ewentualnie nazwą miasta Neuchâtel.